Saknaden och glädjen i mitt liv

Ni får gärna skicka en kommentar, de ger mig större lust att fortsätta blogga, puss å kram

Miss you like craaaazy

Publicerad 2010-12-26 19:50:43 i Theo

Åh mitt underbara änglabarn igår va ja hos kompisens som har en son som är 3 dagar yngre än dig. Jag höll allt inne, för som många påpekar måste jag "gå vidare" jag får inte älta att jag mist mitt livs underverk, det ÄR du som är det underverket. Jag såg något i L som va så likt dig, försökte du visa dig? Finns du hos mamma? Kan fortf inte släppa 12 juli.
Jag är nästan hemma i Mjölby då ringer P månda 12 juli 2010 kl. 15.27 (Theo är född månda 15.27)  och säger att han måste ringa ambulansen, när jag går av tåget hör ja hur sirenerna ilar . Jag cyklar hem så snabbt ja kunde, ja hann före ambulansen. Jag åker hissen upp.. Men då hade P redan sprungit ner med dig, jag springer ner 4 våningar mina ben skakar, ser bara hur du hänger å är ljus i hyn ( VAD JA KAN MINNAS) Efter återlivningsförsök å mamma som bara tjuter åker vi två ambulanser till sjukhuset, dom höll på med dig minst 1 timma sen får mamma beskedet. Jag ber om att få hålla dig. Jag ville bara få liv i dig. Du kunde ju bara ha sovit djupt. Dom dödsförklarade dig ca 16.35 jag höll dig i famnen som du alltid låg mot mig, örat mot mammas hjärta.
När jag skulle lägga ner dig hade du stelnat vilket dom inte sa så du låg med armar å ben i luften. Usch hade ja vetat de hade mamma hållt dig som en bebis... Jag satt med dig till 23.00 sen ville dom ta iväg dig. Älskade hjärtat om jag bara visste va som hade försiggått i vårat hem.... Sen hur P kunde hålla om mig i två dagar innan Polisen tog honom. Förstår jag inte, och kommer aldrig förstå. 3½ vecka senare fick ja se dig igen, jag höll på att falla ihop elr ja föll ihop skrek som ja vet inte vad. Det kunde inte vara sant. De fick inte vara sant. Min son iskall på den båren... Neeeeeej... Sen fick ja ÄNTLIGEN klä på dig 7½ vecka senare. Usch Inget jag vill minnas, men du är alltid den glada fina pojken i mina ögon. Jag behövde de där för att verkligen inse att det är/va du som låg där.. Jag klädde på dig i din älskling pjamas strumpor och din snuttis runt hela dig sen höll ja dig å sjöng lite. "Sov mitt barn" som du älskade så..... Sen va de dax att lägga dig i kistans med din egna kudde å ditt egna täcke. Hoppas du låg bekvämt. Sen va de att lägga på locket sen hämta dig tre dagar senare å köra ner till Lerum där du lades in i en kyl....
Ne usch mår så jääääädrans illa...
Åh till er som har mage å säga att ja ska gå vidare , sluta tycka "synd om mig" efter 5-6 mån vet inte hur det är att förlora sin 2 åriga son... Innan någon skriver något tänk er själva om de va NI som va i min sits.... Jag skriver för att jag behöver de.... Skriv inte om ni ska döma mig...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-26 21:03:52

Tårarna sputar kan knappt se, kan inte förstå hut du kan hålla ihop, stackars lilla fina barn, det gör ont i hela mig när jag läser förstår att du inte vill ha nån "tycka synd om" text för ingen kan ge dig tillbaka din son och ingen kan förstå din sorg men vi andra kan se fakta det du och framför allt Theo varit med om är onska!!! Jag skickar dig massvis med kramar i vinternatten o hoppas innerligt att Theo finns med dig i allt du gör vissa "spöken" får gärna va med oss... hoppas du förstår mig rätt MVH Linnea

Postat av: Linda nilsson

Publicerad 2010-12-26 21:16:14

Zanna, jag fick tårar nær jag læste detta, det ær så sorligt :( Ønska jag kunde ge dig en stor bamse kram! førstår inte hur folk kan vara så sjuka som gør sånt mot ett oskyldigt barn :(!

Jag førstår dig verkligen hur du kænner och om någon ær så dum som ska "Dømma" dig om att du skriver om din sons bortgång så har dom inga medkænslor på hur andra personer mår. De du skriver i din blogg bestæmmer du sjælv, ingen annan ska tala om før dig vad du ska skriva och inte skriva! Finns hær om du vill prata min væn många kramar Linda

Postat av: Linnea

Publicerad 2010-12-27 08:52:21

De gör ont i hela mej, jag ryser av allt du skriver :( Han va/är skit söt din lille pojke :)

Postat av: Eva

Publicerad 2010-12-27 18:29:42

Ingen har rätt att säga till dig att gå vidare med ditt liv. Visst man ska inte hålla sig kvar för länge men det är ditt hjärta som säger ifrån när det är dags att gå vidare. Du måste få ha din tid att minnas och sörja. Det är en läkningsprocess som är olika lång hos alla, så ta den tid DU behöver. Det för ont och kommer alltid göra ont men smärtan blir mindre med tiden.

Kramar från Eva

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-12-28 22:03:51

Nej kära Zanna! Vem skulle kunna döma dig? Du har upplevt/upplever något som ingen, absolut ingen ska behöva gå igenom.Det finns inte ord för det.

Att gå vidare kommer du att göra, men din lille älskling kommer alltid att finnas hos dig i dina tankar och handlingar.

Jag önskar dig ett bra 2011. Det här året vill du bara glömma förstår jag.

Sköt om dig Zanna

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-30 06:16:25

Hej! Jag beklagar :( Du känner inte mig, men detta är hjärtslitande. Vad var det som hade hänt? Hitta inget på bloggen. Du behöver inte svara om du inte vill.



Kram på dig!

Postat av: Maria

Publicerad 2010-12-30 23:26:15

Jag gråter så och känner verkligen med dig. Min son är femton månader och jag vet att skulle något hända honom skulle jag aldrig kunna gå vidare. Lyssna inte på folk som säger att du ska sluta älta, de vet inte vad de talar om. Livet går inte vidare som om inget hade hänt speciellt inte efter det som hände Theo. Du förlorade inte bara din älskade son utan också den kille du älskat och litat på - allt på samma gång. Det finns för mycket att smälta och hur kan man egentligen komma över en sådan bortgång? Mina tankar är hos dig...



Många styrkekramar!

//

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-06 22:15:35

Ingen ska behöva gå igenom nåt sånt å jag vill bra säga att du är verkligen en stark person.Ja vill bara gå å krama om mina 2 barn å aldrig släppa dom ur min syn igen.Vill bara gråta när man läser detta å ja kan inte förstå hur du orkar ja tror inte jag skulle va så stark.De som säger du ska gå vidare redan vet ja inte va det är för fel på.Du ska få ta din tid som du behöver du är den som känner va du själv behöver!Ta hand om dig så gott det går!Ja tänker på dig!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saknaden av min son Theo

Skriver om allt från himmel och jord, men mest om min saknade son som Dog 12 juli 2010 och född 23 juni 2008 , skriver mkt om sorg å min tragiska vardag

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela