Saknaden och glädjen i mitt liv

Ni får gärna skicka en kommentar, de ger mig större lust att fortsätta blogga, puss å kram

dikter från en ängla mamma

Publicerad 2011-07-05 11:24:10 i Theo

Fråga om lov innan ni tar.... Det är hennea egna dikter så respektera detta:
Dessa har ja lånat för att dom är dina å satt sina spår i mig

Jag tittar på min himmel
Är den din?
Är du där bakom?
Är det där ni änglar håller till?
Jag hoppas att det är som i många av sångerna:
som en bro över mörka vatten blev du buren,
du finns där rosor aldrig dör,
jag har hört om er stad ovan molnen,
vi förstår hans vägar bättre ovan där
och när det kommer tårar från himlen när änglarna gråter
är det tårar av glädje och tårar av hopp
Jag tittar mot min himmel
Den är din
Du är där bakom
Ni änglar finns där uppe...
Dikt © Gunilla Karlsson



Hallå där borta på andra sidan!

Vad gör du där borta?
Ser du oss?
Är du med oss?
......
Ibland känns du så nära
Då pratar jag med dig
Hör du det?

Ser du när när vi gör fint på din grav?
När vi tänder din lykta?
Tycker du också det är fint?

Ser du när jag tittar på ditt ansikte på fotografier?
Hur jag får ögonkontakt med dig?
Det känns som du tittar rakt på mig.
Ibland gör det mig ledsen och ibland gör det mig glad.

Hör du när vi lyssnar på din musik?
När jag spelar dina låtar på datorn?
När Pappa spelar dina skivor på Cd och i bilen?
Ibland klarar jag inte av att lyssna på din musik.
Inte när det gör ont

Ser du när vi gråter efter dig?
När vi längtar?
När vi saknar?

Hör du när vi pratar om dig?
Varje dag finns du med i våra samtal.
För oss finns du alltid här!
Även om vi inte ser dig.

Aldrig ska vi sluta älska dig!


Din Mamma Gunilla
23 juli 2006 (15 månader efter din död)


© Gunilla Karlsson

Dikten finns med i min bok "Sorgen är kärlekens baksida Aldrig skall jag sluta älska dig"




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saknaden av min son Theo

Skriver om allt från himmel och jord, men mest om min saknade son som Dog 12 juli 2010 och född 23 juni 2008 , skriver mkt om sorg å min tragiska vardag

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela